youtube

  • ۰
  • ۰

با انتخاب Data Usage در اندروید می توانید میزان مصرف اینترنت تلگرام را در سه تب موبایل، وای فای و رومینگ مشاهده کنید. در هر تب می توانید حجم کل فایل های مختلف ارسال و دریافت شده را مشاهده کنید. علاوه بر حجم کل فایل های مختلف ارسال و دریافت شده در نسخه اندروید تلگرام، می توانید تعداد آنها را نیز مشاهده کنید.

کاهش مصرف اینترنت تلگرام

با انتخاب Network Use در آیفون می توانید میزان مصرف اینترنت تلگرام را در سه تب موبایل، وای فای و رومینگ مشاهده کنید. در هر تب می توانید حجم کل فایل های مختلف ارسال و دریافت شده را مشاهده کنید.

کاهش مصرف اینترنت تلگرام

نحوه کاهش مصرف دیتای اینترنت در تلگرام
در اندروید وارد تلگرام شوید و روی نماد سه خط در سمت چپ ضربه بزنید. از منوی کشویی به تنظیمات دسترسی پیدا کنید.

در منوی تنظیمات، Data and Memory را انتخاب کنید. این صفحه گزینه های مختلفی برای پیگیری و نظارت بر اطلاعات مصرف تلگرام دارد.

کاهش مصرف اینترنت تلگرام

در آیفون به تب Settings رفته و گزینه Data and Memory را انتخاب کنید. در این صفحه گزینه های مختلفی برای نظارت و کنترل داده های مصرف کننده تلگرام مشاهده خواهید کرد.

کاهش مصرف اینترنت تلگرام

دانلود خودکار فایل های رسانه ای را خاموش کنید
بخش دانلود خودکار رسانه در صفحه اطلاعات و حافظه مکانی است که در آن می‌توانید دانلود فایل‌های رسانه‌ای را بر اساس مصرف داده تلفن، Wi-Fi و رومینگ (فقط اندروید) به‌طور خودکار انجام دهید. برای صرفه جویی در مصرف اینترنت بهتر است دانلود خودکار را خاموش کنید. اگر عضو بسیاری از کانال‌ها و گروه‌های تلگرام هستید، توصیه می‌کنیم پس از نصب تلگرام، تنظیمات مصرف اینترنت خود را پیکربندی کنید. زیرا در صورت فعال بودن دانلود خودکار، حافظه دستگاه شما به سرعت پر می شود و همچنین اینترنت زیادی در پس زمینه مصرف می شود.

برای خاموش کردن دانلود خودکار انواع رسانه ها در اندروید، هنگام استفاده از داده موبایل، وای فای و رومینگ گزینه ها را خاموش کنید تا در هنگام استفاده از دیتای تلفن، وای فای یا رومینگ، فایل های رسانه ای به صورت خودکار دانلود نشوند.

برای انتخاب همه انواع رسانه، دانلود خودکار را در آیفون خاموش کنید پس از انتخاب Use Cellular یا Wi-Fi، دانلود خودکار را خاموش کنید تا هنگام استفاده از تلفن یا داده های Wi-Fi، فایل های رسانه به طور خودکار دانلود نشوند.

کاهش مصرف اینترنت تلگرام

خوشبختانه، به لطف انعطاف پذیری فوق العاده تلگرام، کاربران می توانند به صورت خودکار فایل هایی را که می خواهند دانلود کنند، انتخاب کنند. برای مثال، پس از استفاده از Mobile Data برای نمایش گزینه‌های بیشتر پس از فعال‌سازی Auto Media Upload در اندروید، روی Cellular در آیفون ضربه بزنید. در قسمت Data Usage می توانید میزان مصرف داده را به سه حالت زیر تنظیم کنید:

پایین: تصاویر در همه چت ها دانلود می شوند، اما فیلم ها و فایل ها دانلود نمی شوند.
متوسط: تمام تصاویر، ویدیوها تا 10 مگابایت و فایل‌های حداکثر 1 مگابایت در تمام کرک‌ها دانلود می‌شوند.
بالا: تمام تصاویر، ویدیوها و فایل‌های تا 15 مگابایت در همه چت‌ها دانلود می‌شوند. کاهش مصرف اینترنت تلگرام
گزینه های بالا را می توان در قسمت Media Types شخصی سازی کرد، در قسمت Media Types می توانید مشخص کنید که کدام فایل ها (عکس ها، ویدئوها و فایل ها) به صورت خودکار آپلود شوند. اگر این گزینه را به صورت دستی تغییر دهید، گزینه جدیدی به نام Custom به قسمت Data Usage اضافه می شود. توجه داشته باشید که پست های صوتی به دلیل کوچک بودن همیشه به صورت خودکار بارگیری می شوند.

کاهش مصرف اینترنت تلگرام

تلگرام عملکرد بالایی در پیکربندی پارامترهای مختلف دارد. یکی از پارامترهای مفید تلگرام تنظیم دقیق میزان مصرف است که به کاربر این امکان را می دهد تا در هر مکالمه ای برای هر نوع فایلی محدودیت حجمی تعیین کند، بنابراین اگر حجم فایل از مقدار مشخص شده بیشتر شود، دانلود انجام نمی شود. می‌توانید با ضربه زدن روی یکی از گزینه‌های Images، Videos و Files انتخاب کنید که کدام یک از مخاطبین، چت‌های گروهی، چت‌های خصوصی و کانال‌ها به‌طور خودکار دانلود شوند. برای شخصی‌سازی گزینه‌های فیلم‌ها و فایل‌ها، در بخش Media Types، می‌توانید حداکثر حجم قابل دانلود را برای آپلود خودکار ویدیو و فایل به صورت دستی تنظیم کنید.

هنگام استفاده از Wi-Fi و برای دو گزینه در رومینگ می توانید همین کار را انجام دهید.

کاهش مصرف داده هنگام تماس
با کاهش مصرف دیتا در تماس های تلگرامی می توانید در مصرف اینترنت صرفه جویی کنید. برای این کار از قسمت تماس ها در صفحه اطلاعات و حافظه، گزینه Less information for Call در اندروید را فعال کنید و از اطلاعات کمتری برای تماس در آیفون استفاده کنید. برای استفاده از اطلاعات کمتر در تماس ها در نسخه اندروید تلگرام چه نوع اتصالی را انتخاب کنید. همیشه برای ذخیره بیشتر انتخاب کنید. این گزینه

کاهش مصرف داده هنگام تماس
با کاهش مصرف دیتا در تماس های تلگرامی می توانید در مصرف اینترنت صرفه جویی کنید. برای این کار از قسمت تماس ها در صفحه اطلاعات و حافظه، گزینه Less information for Calls on Android را فعال کنید و از اطلاعات کمتری برای تماس در آیفون استفاده کنید. برای استفاده از اطلاعات کمتر در تماس ها در نسخه اندروید تلگرام چه نوع اتصالی را انتخاب کنید. همیشه برای ذخیره بیشتر انتخاب کنید. فعال کردن این گزینه تجربه تماس بهتری را در صورت داشتن اتصال اینترنت ضعیف به شما می دهد. اما در نظر داشته باشید که کیفیت صدا کمی پایین تر خواهد بود.

 

  • ۰۰/۱۲/۱۸
  • amir rzv

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی