youtube

  • ۰
  • ۰

هزینه رایانش ابری به مدل و محدوده عملیات بستگی دارد. برخی از خدمات اولیه برای استفاده از ابر رایگان هستند، اما برای دسترسی به همه خدمات باید هزینه پرداخت کنید.

سایر عوامل موثر بر هزینه نهایی عبارتند از:

تعداد کاربران؛
نحوه ارائه خدمات؛
میزان خدمات نگهداری و پشتیبانی فنی.
مزایای رایانش ابری
رایانش ابری برای چندین دهه در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. این استفاده طولانی مدت نشان از مزایای مهم برای کاربران این فضا دارد. در این قسمت سه مزیت اصلی فضای ابری و رایانش ابری را توضیح می دهیم.

1. کاهش هزینه ها
مهمترین مزیت رایانش ابری کاهش هزینه های کسب و کار است. این شرکت هنگام استفاده از خدمات رایانش ابری در زمینه های مختلف در هزینه ها صرفه جویی می کند. به عنوان مثال فضای ابری:

نیازی به خرید وسایل ذخیره سازی گران قیمت و حجیم نیست.
رایانش ابری به شما امکان می دهد داده های ارزشمند خود را ذخیره و مدیریت کنید.
نیازی به استخدام تیم بزرگ متخصص IT نیست و متخصصان شرکت فضای ابری کارهای لازم را انجام می دهند.
2. دسترسی آسان به اطلاعات
ذخیره داده ها در فضای ابری به آن اجازه می دهد تا به هر مکان و هر زمان دسترسی داشته باشد. تنها چیزی که نیاز دارید دسترسی به اینترنت است. این بدان معناست که کاربران دیگر نیازی به حمل تجهیزات ذخیره سازی ندارند و می توانند در هر زمان با چند کلیک به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشند. این دسترسی آسان به اطلاعات به شما این امکان را می دهد که به عنوان یک مدیر فعالیت های تجاری را از راه دور نظارت کنید و به کارمندان خود اجازه دهید از راه دور کار کنند. همچنین به مشتریان شما این امکان را می دهد که از خدمات کسب و کار شما در هر زمان و هر مکان استفاده کنند.

3. حفاظت و بازیابی اطلاعات
از دست دادن داده ها یکی از جدی ترین نگرانی های هر کسب و کاری است. ذخیره داده ها در فضای ابری و پردازش آنها با محاسبات ابری، احتمال از دست رفتن داده ها را به حداقل می رساند. حتی اگر سیستم های شرکت شما خراب شود، اطلاعات ارزشمند شما همچنان در دسترس خواهد بود. حتی اگر اتفاقی بیفتد که کسب و کار شما را مختل کند، ابر همچنان از داده های شما محافظت می کند و حتی اگر این داده ها حذف شوند، می توان آن ها را در فضای ابری بازیابی کرد.

معایب رایانش ابری
با وجود مزایای قابل توجه رایانش ابری، این مدل خدمات ممکن است دارای کاستی ها و مشکلاتی نیز باشد که در زیر توضیح داده شده است.

1. امنیت ابری
امنیت یک نگرانی اصلی برای ارائه دهندگان خدمات ابری است. هک UI، نشت داده ها و افشای داده های مهم از جمله این نگرانی ها هستند. محرمانه بودن و اینکه چه کسی به اطلاعات شخصی یا حساس در فضای ابری دسترسی دارد نیز مسائل مهمی هستند.

2. مشکل در پیش بینی هزینه ها
نیازهای مختلف پیش بینی هزینه استفاده از رایانش ابری را دشوار می کند. از طرفی خدمات متفاوت و مهم فضای ابری و عملکردهای به هم پیوسته این فضا می تواند هزینه ها را افزایش دهد. همه اینها پیش بینی هزینه استفاده از این فضا را دشوار می کند.

3. کمبود نیروی کار ماهر
با افزایش استفاده از فضای ابری، شرکت های ارائه دهنده این خدمات در یافتن متخصصان کافی و توسعه ابزارهای لازم با مشکل مواجه می شوند. این مشکلات بر کیفیت خدمات مشتریان آنها تأثیر منفی می گذارد.

4. کاهش قابلیت های نظارت
ویژگی‌های فضای ابری توانایی نظارت و کنترل را کاهش می‌دهند، زیرا هر کسی در سازمان شما می‌تواند از هر کجا به این فضا دسترسی داشته باشد و این به معنای کاهش نظارت بر رایانش ابری است.

5. مشکلات در قوانین کسب و کار
انتقال داده های شرکت به ابرها پیچیدگی های قانونی جدیدی ایجاد می کند. قوانین تجاری گاهی اوقات از انتقال داده های خصوصی به ابرها جلوگیری می کند. گاهی ضمانت های خاصی برای فرآیند انتقال داده ها لازم است که کار را پیچیده می کند.

6. سرعت عملکرد ابر
شرکت ارائه دهنده نقش مهمی در سرعت عملکرد ابر ایفا می کند، اما سرعت اینترنت نیز نقش مهمی دارد. کاهش سرعت اینترنت، قطع کردن ابر یا بارگذاری بیش از حد آن می تواند تأثیر منفی بر سرعت داشته باشد.

7. داده ها را از ابر به مکان محلی برگردانید
اگر به هر دلیلی شرکت بخواهد داده های خود را از فضای ابری استخراج کند، کار آسان و ارزانی نخواهد بود. انتقال داده ها از ابر به منطقه محلی یک کار پیچیده است و مستلزم هزینه های غیرمنتظره است.

8. انتقال داده ها از یک ابر به ابر دیگر
این امر مانند گذشته مشکلات زیادی از مشکلات فنی گرفته تا مشکلات قانونی ایجاد می کند و این فرآیند زمان بر و پرهزینه است.

  • ۰۰/۱۲/۲۰
  • amir rzv

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی