youtube

  • ۰
  • ۰

ربات های موجود در تلگرام دارای عملکردهای مختلفی هستند، از ربات های بازی و سرگرمی گرفته تا ربات های پیش بینی آب و هوا. در این مقاله قصد داریم نحوه راه اندازی بصری ربات تلگرام را به شما نشان دهیم.

1. وارد BotFather شوید
در قسمت جستجوی تلگرام، Botfather را جستجو کنید، وارد ربات شده و Start را بزنید.

2. شروع به ایجاد یک ربات کنید
با کلیک بر روی دکمه Start، BotFather تمام دستورات از جمله ایجاد یک ربات جدید، ویرایش یک ربات قدیمی (اگر قبلا ایجاد کرده اید)، تنظیمات ربات و بخش ربات های بازی را به شما نشان می دهد. برای ایجاد یک ربات جدید باید دکمه / newbot را فشار دهید.

3. نام ربات را انتخاب کنید
نوبت دکتره
پس از کلیک بر روی دکمه / newbot از شما خواسته می شود نامی برای ربات خود انتخاب کنید. این نام را تایپ کرده و ارسال کنید.

4. نام کاربری ربات را انتخاب کنید
پس از ارسال نام، از شما خواسته می شود که یک نام کاربری برای ربات خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در این نام کاربری نباید از کاراکترهای غیرمجاز استفاده کنید و این نام باید با کلمه Bot یا Robot ختم شود. مثلا ChetorBot یا ChetorRobot. پس از وارد کردن نام کاربری آن را ارسال کنید در صورت قبولی این نام کاربری وارد مرحله بعدی می شوید و در غیر این صورت از شما خواسته می شود نام کاربری دیگری انتخاب کنید.

5. یک ربات بسازید و آیکون ها را نشان دهید
در این قسمت ربات شما در BotFather راه اندازی شده و Token آن برای شما نمایش داده می شود.

6. ربات خود را فعال کنید
تا اینجا شما یک ربات ساخته اید. اما این ربات نه دستور می گیرد و نه آنها را اجرا می کند. باید ربات خود را برنامه ریزی کنید تا فعال شود. ما در اینجا از ربات ManyBot برای برنامه ریزی ربات خود استفاده می کنیم. توجه داشته باشید که روش ها و ربات های دیگری نیز وجود دارند که می توانند این برنامه نویسی را انجام دهند اما در اینجا نحوه ساخت یک ربات ساده را به ساده ترین شکل به شما آموزش می دهیم.

7. وارد ربات Manybot شوید
ربات را با نام Manybot جستجو کنید و روی Start کلیک کنید. اگر برای اولین بار از این ربات استفاده می کنید، می توانید پس از کلیک بر روی دکمه Start زبان ربات را به فارسی تغییر دهید. برای ایجاد یک ربات جدید کلیک کنید. سپس از شما خواسته می شود که ربات ایجاد نکنید. (نیازی به انجام این کار ندارید زیرا قبلاً یک ربات در BotFather ایجاد کرده اید.) روی دکمه "I copied the API icon" کلیک کنید.

8. توکن خود را به ManyBot ارسال کنید

نشان ربات مورد نظر را از BotFather کپی کنید و در این زمان برای manyboy ارسال کنید. به خاطر داشته باشید که هیچ کس جز شما نباید به نشان ربات شما دسترسی داشته باشد.

9. توضیحاتی در مورد ربات خود بنویسید
پس از تایید توکن، از شما خواسته می شود که توضیحاتی در مورد ربات خود بنویسید. این پیام پس از کلیک بر روی دکمه Start برای کاربر نمایش داده می شود. توضیحات را بنویسید و بفرستید. اگر نمی خواهید توضیحی درباره ربات بنویسید، می توانید دکمه پرش / را فشار دهید.

10. تکمیل فرآیند مونتاژ ربات
تبریک می گویم! شما توانستید یک ربات ساده برای خود بسازید. اکنون می توانید با افزودن این ربات به گروه ها و کانال های دوستان خود، دوستان خود را شگفت زده کنید.

  • ۰۰/۱۲/۲۰
  • amir rzv

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی