youtube

  • ۰
  • ۰

امروزه با رشد تجارت فضای مجازی و محبوبیت فروشگاه های اینترنتی و فروشگاه های اینترنتی، شیوه کار و کسب درآمد شما تغییر کرده است. یکی از پرکاربردترین شبکه های مجازی در تجارت، اینستاگرام است. مهمترین چیزی که امروز برای پیشرفت در این شبکه اجتماعی باید یاد بگیریم این است که چگونه اولین جستجوی خود را در اینستاگرام انجام دهیم.

اگر اینستاگرام را برای رشد کسب و کار خود یا راه اندازی یک کسب و کار جدید انتخاب کرده ایم و می خواهیم میلیون ها نفر را به صفحه اینستاگرام خود جذب کنیم، استفاده از یک صفحه برای ارائه محصول یا خدمات کافی نیست. دانستن نحوه جستجو در اینستاگرام می تواند ما را به هدف نهایی کسب درآمد در اینستاگرام نزدیکتر کند.

همه ما می دانیم که چگونه در اینترنت برای جستجوی گوگل و سئو جستجو کنیم و تقریباً می دانیم که گوگل چگونه جستجو می کند و برای رسیدن به صفحه اول گوگل چه کارهایی می توانیم انجام دهیم. اما نحوه انجام اولین جستجو در اینستاگرام موضوعی نسبتا جدید است و مهم ترین سوال کاربران این شبکه اجتماعی است. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام از الگوریتم های جستجوی مختلفی استفاده می کنند و قوانین سئوی خاص خود را دارند.

در نوامبر 2020، اینستاگرام ویژگی جالبی را به آپدیت جستجو اضافه کرد. هنگامی که این ویژگی اضافه شد، جستجوی کلیدواژه عمومی به جای نتایج جستجو بر اساس هشتگ ها، مکان ها و لیست ها بود. به عنوان مثال، اگر یک کلمه کلیدی در زیر عنوان مقاله ما وجود داشته باشد و گیرنده آن کلمه کلیدی را جستجو کند، حتی اگر تاریخ قبل در جستجوی اینستاگرام ظاهر نشود، پیام ما در نتایج جستجو به گیرنده اطلاع داده می شود. لیست... دو کار برای ما وجود دارد، اولی تغییر الگوریتم اینستاگرام و دوم اینکه سئو بخشی از استراتژی بازاریابی سئو ما است.

دانستن اینکه سئو چیست و چگونه کار می کند به ما کمک می کند ابتدا نحوه جستجو در اینستاگرام و مشاهده موارد بیشتر در این شبکه اجتماعی را درک کنیم.

اول از همه، سئو اینستاگرام چیست؟ سئوی اینستاگرام فرآیندی است که به شما کمک می کند محتوای خود را در نتایج جستجوی اینستاگرام بهینه کنید و دید جستجو را بهبود بخشید. شاید بهینه سازی محتوا به اندازه تبلیغات جذاب نباشد، اما اگر ابتدا نحوه جستجو در اینستاگرام با استفاده از سئو را یاد بگیریم، می توانیم در هزینه های تبلیغات صرفه جویی کنیم.

 

چرا سئو اینستاگرام مهم است؟
سئو اینستاگرام برای تجارت آنلاین بسیار مهم است. زیرا به ما کمک می کند تا با افرادی که به دنبال کسب و کار ما هستند ارتباط برقرار کنیم و در نتیجه آنها را به صفحه خود هدایت کنیم. هر بار که کاربر با استفاده از محتوای ما کلمه کلیدی را وارد می کند، ما این فرصت را داریم که صفحه خود را در لیست جستجو قرار دهیم و مشتری بالقوه به یک مشتری واقعی تبدیل می شود.

اکنون که به اهمیت سئوی اینستاگرام و افزایش رتبه صفحات خود در جستجو و جذب فالوورهای بیشتر پی بردیم، ابتدا با 5 نکته طلایی زیر به بررسی نحوه جستجو در اینستاگرام خواهیم پرداخت.

نکات طلایی در سئو اینستاگرام
کلمات کلیدی را شناسایی و اولویت بندی کنید.
اینکه کدام کلمه کلیدی برای ما مهم است و می خواهیم مخاطبانمان بدانند بسیار مهم است. بنابراین، اولین قدم این است که کلمات کلیدی مناسب و مرتبط را برای کاربرگ خود شناسایی کنیم.

به سادگی از نوار جستجوی اینستاگرام برای یافتن بهترین کلمات کلیدی برای کسب و کار خود استفاده کنید. این بخش با جستجوی نام شرکت ما، مهمترین و پرکاربردترین کلمات کلیدی را فهرست می کند که ما را به اولین فردی که در اینستاگرام جستجو می کند نزدیک می کند.

یک معیار عملکرد کلیدی KPI برای اندازه گیری صفحه خود تنظیم کنید.
KPI در واقع نمایه ای از صفحه سئو و پست های اینستاگرام ما است. ما از Instagram Insights استفاده می کنیم تا ببینیم از چه تکنیک های SEO استفاده می کنیم تا پست های خود را بهتر و بیشتر نمایان کنیم و برای بهینه سازی آنها به پست های خود نگاه کنیم. Insights Review هر پست اطلاعات جامعی در مورد نحوه انجام جستجوی اولیه در اینستاگرام ارائه می دهد.

 

پروفایل خود را بهینه کنید
اکنون که کلمات کلیدی را می شناسیم و کلمات کلیدی مطابق با محتوای صفحه خود را برجسته می کنیم، زمان آن رسیده است که اطلاعات بیو را بر اساس کلمات کلیدی بهینه کنیم. برای این کار باید مهمترین کلمه کلیدی و هدف صفحه خود را پیدا کرده و در نام کاربری و بیوگرافی صفحه از آن استفاده کنیم.

 

بهینه سازی پیام
بهینه سازی پیام ها به اندازه بهینه سازی نمایه شما مهم است. استفاده از کلیدواژه ها و هشتگ های مرتبط و پرکاربرد می تواند به ما در افزایش رتبه پیام ها و قابل مشاهده شدن آنها کمک کند. به نام نوشته خود باید سعی کنیم مخاطب را به سمت هدف نهایی خود سوق دهیم. هدف ممکن است هدایت شما به صفحه یا سایت شخصی ما یا حتی تشویق شما به یادگیری بیشتر و در نهایت خرید باشد.

 

متن خارجی را به تصویر پیام خود اضافه کنید.
بخش مهم دیگری که باید در پست‌های سئوی ما در نظر گرفت، اضافه کردن متن جایگزین به تصاویر پست‌های اینستاگرام است. متن جایگزین متن کوتاهی است که با لمس تصویر پیام ما نمایش داده می شود و می تواند دسترسی آن را افزایش دهد و تاثیر زیادی در پیام سئو داشته باشد. اگر در آپلود تصویر مشکل دارید، متن جایگزین می تواند توضیح مختصری از تصویر ما به بیننده بدهد.

اگر می خواهیم در رتبه بندی اینستاگرام جایگاه خوبی داشته باشیم و خودمان را بیشتر ببینیم، نباید سئو را نادیده بگیریم. سئو به همان اندازه که بهینه سازی و تبلیغ سایت ما در گوگل مهم است، می تواند به دیده شدن بیشتر صفحه ما کمک کند. ممکن است سئو به اندازه تبلیغات موثر نباشد، اما به خاطر داشته باشید که بدون سئوی مناسب برای صفحه ما، تبلیغات به آن اندازه موثر نخواهد بود. پس چقدر خوب است که از این ویژگی های کاملا رایگان اینستاگرام برای افزایش رتبه صفحات خود استفاده کنید.

  • ۰۰/۱۲/۱۵
  • amir rzv

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی